کد خبر: 23426
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

شعار سال : پیامک‌های پی در پی امان مردم را بریده است. پشت سر هم پیامک دعوت به سینمار و یا همایش گردشگری برای مردم می رود. یکی ، مسافران را به سفر رایگان تشویق می کند و دیگری تبلیغ می کند که می توان بدون دادن هزینه اضافه تا چند سال آینده تخفیف های

کلاهبرداری از گردشگران در سمینارهای جمعی

شعار سال : پیامک‌های پی در پی امان مردم را بریده است. پشت سر هم پیامک دعوت به سینمار و یا همایش گردشگری برای مردم می رود. یکی ، مسافران را به سفر رایگان تشویق می کند و دیگری تبلیغ می کند که می توان بدون دادن هزینه اضافه تا چند سال آینده تخفیف های ماورایی از هتلهای ایرانی و خارجی گرفت. آن یکی خبر از قرعه کشی باور نکردنی برای سفر رایگان به جزایر قناری می دهد آن هم در صورت شرکت در سمینار گردشگری!

همه این پیام های اغواکننده حاوی متن هایی هستند که مسافر ناآگاه را ترغیب می کند تا در این برنامه ها شرکت کند چون هم فال است و هم تماشا!

آنها در این برنامه شرکت می کنند تا توضیحات مسئولان بازاریابی را بشنوند. معمولا این افراد درباره خدمات گردشگری آن شرکت ها صحبت میکنند و اینکه مسافران چطور می توانند از آنها استفاده کنند. در نهایت یک قرعه کشی برگزار شده و به افراد برنده شده طبق گفته خودشان مجوزی برای شرکت در تور گردشگری یک هفته ای به یکی از نقاط گردشگری در دنیا داده می شود.

منتها از آنجا که این سفرها بسیار گران است. به مسافر اعلام می شود که حتما بایستی برای استفاده از این تخفیف ویژه که در قرعه کشی به دست آورده اند، هزینه سفر یک همراه را بپردازد. مسافر نیز که هیچ برنامه ریزی برای چنین سفر