کد خبر: 5371
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

شعار سال : با پیدایش اینترنت و تلاش‌های روزافزون در راستای همگرایی اشکال گوناگون رسانه به شکل یک سیستم چندرسانه‌ای واحد، بسیاری بر این باورند که ما شاهد مرگ رسانه‌های غیراینترنتی خواهیم بود. فارغ از اینکه آیا در آینده، مرگ نسخه سنتی روزنامه‌ها و مجله‌ها را خواهیم دید یا نه، در حال حاضر اشکال متعددی

میزان اعتماد مخاطبان به رسانه‌های نوین و سنتی به چه عواملی بستگی دارد؟

شعار سال : با پیدایش اینترنت و تلاش‌های روزافزون در راستای همگرایی اشکال گوناگون رسانه به شکل یک سیستم چندرسانه‌ای واحد، بسیاری بر این باورند که ما شاهد مرگ رسانه‌های غیراینترنتی خواهیم بود. فارغ از اینکه آیا در آینده، مرگ نسخه سنتی روزنامه‌ها و مجله‌ها را خواهیم دید یا نه، در حال حاضر اشکال متعددی از رسانه‌ها را داریم که در کنار اینترنت فعالیت می‌کنند و حتی با آنها به رقابت می‌پردازند. در واقع این رسانه‌های رقیب تلاش می‌کنند یک نسخه آنلاین داشته باشند و در عین حال هویت سنتی خود را حفظ کنند.

ظهور محیط جدید رسانه‌های دیجیتال می‌تواند جنبه‌های منفی و مثبتی داشته باشد. ظهور این نوع محیط رسانه‌ای باعث شده است که میزان اطلاعاتِ در دسترس افراد به شکل خارج از تصوری افزایش یابد. استفاده‌کنندگان از فیسبوک در هر دقیقه دو و نیم میلیون مطلب به اشتراک می‌گذارند و در جهان در هر دقیقه ۲۰۰ میلیون ایمیل ارسال می‌شود و علاوه بر میزان اطلاعات، در دسترسی به این میزان اطلاعات هم انقلابی رخ داده است و در سال ۲۰۱۴، ۸۷ درصد بز